מן העיתונות


"הזולה ביותר לאחזקה: מכונית גז".

משה וסמדר קצין מחברת חשב השווה עבור ידיעות אחרונות עלות של ארבעה רכבים משפחתיים בעלי סוגי מנוע שונים (בנזין,חשמל,דיזל,בנזין+מתקן גז).

המסקנה החד משמעית היא כי מכונית המונעת בגז היא הזולה ביותר לאחזקה.

(ידיעות אחרונות ,מדור ערך מוסף 17/03/2005).
 

דבר שר התחבורה מאיר שטרית

שר התחבורה מאיר שטרית אמר אמש שבתוך חודש ימים הוא מתכוון לחייב את חברות הדלק להתקין באחוז מסוים מתוך תחנות התדלוק משאבות לתדלוק מכוניות בגז..."בכוונתי לחייב את החברות להקים תחנות לתדלוק בגז ולקדם החלטת ממשלה שלפיה במשך 10 שנים לא יועלה הבלו על הגז".

(מעריב 1/12/2004) 

* החלטת הממשלה התקבלה במהלך שנת 2006
 

כדאי לציין כי ברוב המכוניות, מדובר בהתקנה מאוחרת ("הסבה לגז") של הערכה...

כדאי לציין כי ברוב המכוניות, מדובר בהתקנה מאוחרת ("הסבה לגז") של הערכה, הכוללת הצבת מכל גז ושינויים קלים במערכת הדלק. התקנה שכזו מאפשרת לעשות שימוש בבנזין ממכל הדלק הרגיל של המכונית או בגז, ולעבור בין סוג דלק אחד לאחר בכל עת. יתרון הסבה לגז: מחירו לצרכן נמוך ועומד על 3.70 שקל לליטר גז, לעומת 6.35 שקל לליטר בנזין. תצרוכת הדלק כמעט ואינה משתנה, ובמקביל לחסכון ניכר, טווח הנסיעה גדל משמעותית תודות להימצאותם של שני מכלי דלק (אחד לבנזין ואחד לגז).

(בני ברק,YNET,23/01/08).

* מחיר ליטר גפ"מ נכון להיום 3.45 לעומת מחיר ליטר בנזין 6.21.
 

רבים חוששים מהתלקחות פתאומית של מערכת הגז אבל האמת היא שמיכל גז תקני עמיד בתאונה פי 10... 

רבים חוששים מהתלקחות פתאומית של מערכת הגז אבל האמת היא שמיכל גז תקני עמיד בתאונה פי 10 ממיכל בנזין וכי למרות התדמית "הדליקה" , טמפרטורת ההדלקה של גפ"מ היא כ-500 מעלות , הרבה מעל טמפרטורת ההדלקה של בנזין (220 מעלות).     

לסיבוב מבחן יצאנו עם הדיסקו, בנזין V8 של שי צפדיה, אחד ממובילי המאבק להסבה בגז.

דיסקברי הבנזין שלו הוא ממודל 1996 המסוגל לנוע על ליטר בנזין כ-6 ק"מ, על ליטר גז הוא עובר כ-5.5 ק"מ.

התקנת מערכת הגז איננה מנטרלת את הנעת הבנזין ולמען הדיוק את הנסיעה חובה להתחיל בהנעת בבנזין : מניעים במצב בנזין ורק לאחר התחממות ראשונית והגעה ל-3000 סל"ד אפשר לעבור להנעה בגז.

הרכב ההיברידי נשאר בדיוק כפי שהיה אבל התווספה לו יכולת לנוע על גז למרחק של כ-350 ק"מ (בנוסף על טווח הנסיעה בבנזין שלא השתנה). הטווח הנוסף הוא רק כ-350 ק"מ מכיוון שבמיכל ה-80 ליטר ממלאים רק 60 ליטר גפ"מ נוזלי.ממושב הנהג נראה הדיסקו בנזיני לחלוטין. הרמז היחיד לפיצול האישיות הוא מתג קטן המותקן על יד לוח המכוונים.בנסיעה שגרתית לא חשתי בכל שינוי.המנוע ממשיך להסתובב רכות ובשקט, התאוצות כמעט לא משתנות, גם אין שינוי ברעש המנוע או בעבודתו החלקה.

אין ספק כי הנעה בגז יכולה להיות חלומם הרטוב של הרבה נהגים. עם הסבה לגפ"מ ממשיך הג'פאי ליהנות מכל יתרונותיו של מנוע בנזין. ביצועים, שקט ועידון אבל הוצאות קטנות כמעט למחצית.בנוסף מכיוון שפליטת הפיח נמוכה כל כך,גם הזיהום בתוך המנוע קטן מאוד.החלפת שמנים ומצתים,מזרקים ופילטרים, כל מרווחי הטיפול גדלים משמעותית עד כפליים מהמרווחים המקוריים.ולאחר טיול ארוך אתה מתבונן בהוצאות הדלק שלך וצוחק כל הדרך אל המשאבה.ההוצאה השוטפת נמוכה יותר מזו של רכב דיזל מקביל והביצועים כמעט זהים לאלו של הבנזין המקורי והוצאות התחזוקה קטנות העשרות אחוזים.


(מוסף הגה- 24/02/2005) 
 
 
גז חסכן | 1700-551-444

התחילו לחסוך עוד מלאו פרטיכם ונתקשר בהקדם
גז חסכן לרכב     גז לרכב     הסבה גפ"מ     התקנת מערכת גפ"מ     חסכן גז לרכב     מערכות גפ"מ     הסבה לגז למכונית     התקנות מערכת גז לרכב     התקנת מערכת גפ"מ     חברות גז לרכב     חברות להנעה בגז     מערכות גפ"מ לרכב     מערכת גז למכונית     מערכת גז רכב     מערכת גפ"מ לרכב     קיט הגבהה לרכב    
חיסכון רב בכסף
בבדיקה של רכב משפחתי ממוצע בישראל, החיסכון האחוזים מתקרב לכ 50% בעלות התדלוק השנתית!

 
יתרונות הסבת רכבכם לנסיעה בגז:
בטיחותי בהתאם לתקן
המערכת עומדת בתקן האירופאי R67 שהוא התקן המחמיר ביותר בתחום הבטיחות. המיכל עמיד בלחצים יותר ממיכל הבנזין ברכב.
ידידותי לסביבה
הוכח כי מנועים המופעלים ע"י גפ"מ תורמים בצורה משמעותית להפחתת פליטת המזהמים.